piątek, 24 października 2014

Stan Surowy Zamkniety (SSZ)-OSIĄGNIĘTY!

Witam, budowa już zamknięta, okna firmy VEKA dwuszybowe z ciepłą ramką wstawione, bez zastrzeżeń, dobra cena, montaż w 5 godzin, jedyny minus, na jednym oknie jest przetarta okleina i widać pod spodem czarny profil, mają to niby zamaskować zobaczymy jak im to wyjdzie. Co do dachu, większych zastrzeżeń nie mam co do firmy która go kryła, jedynie jedna rynna ma zrobiony zły spad. Co do jakości na moje oko gdzie mało się znam wygląda porządnie. Mam zastrzeżenia co do innych rzeczy- uczciwości. Chodzi o ilości materiałów a dokładnie gwoździ i śrub. Poszło 7200 szt gwoździ do łat, 7200 szt papiaków, 5 kg wkrętów hartowanych,  nic na budowie nie zostawili z tych materiałów, teraz nie mam jak tego udowodnić że tyle nie poszło, za późno spojrzałem na fakturę że ich aż tyle. Gdy próbowałem się doliczyć braku 10 szt wkrętów ciesielskich (sztuka kosztuje ponad 3 zł) to dekarz stwierdził że on i tak więcej tu włożył swojego materiału niż zabrał. Podpowiem że pow. dachu to 190 m2. I najważniejsza kwestia, konstrukcję tarasu i zadaszenia wejścia mieliśmy robić sami z ojcem ale gdy drzewo przyjechało ojciec powiedział kto to wciągnie do góry, więc powiedziałem dobra to powiem aby dekarze to zrobili i im zapłacę. Dekarze się zgodzili, przyjechali zobaczyć co i jak ale o cenie nie powiedzieli bo sami nie wiedzieli ile za to zawołać, ja odparłem że i tak będę musiał to zrobić i tak. Gdy wykonali pracę zawołali za to 1500 zł, tu uważam że ze mnie zdarli i im również to powiedziałem, praktycznie nic nie opuścił. Jeszcze kwestia hurtowni, odradzam brać w hurtowniach gdzie fachowiec poleca. Miała być taka konkretna, wszystko wyliczająca dobrze, niczego nie będzie brakować. Okej zdecydowałem się na nią, niestety materiału brakło tyle że doszło 1000 zł dopłaty. Gdybym wiedział, ach gdybym wiedział..... Więcej tego błędu nie popełnię. Terminy oczywiście też się przeciągły mimo że miesiąc wcześniej zamawiałem materiał aby tego uniknąć, tłumaczenie hurtowni "raz na ruski rok coś takiego im się zdarza i akurat się teraz zdarzyło". Są jeszcze inne niuanse co do tej hurtowni ale już nie chce mi się tego opisywać, zapomnieć o tym i budować dalej. Na dach poszły deski, papa, kontr-łaty, łaty i dachówka Koramic Alegra 9 kolor antracyt angobowana. Osobiści nie polecam tego koloru osobą które chcą uzyskać ołówkowy kolor, w pochmurne dni czy deszczowe okej ale w słońcu przypomina bardziej bardzo ciemny brąz. Rozczarowałem się kolorem ponieważ widziałem go właśnie w pochmurny dzień. No ale cóż, już tak zostanie do końca naszego życia, chyba że wygram w lotto i wybuduje nowy dom. A to relacja z pokrycia dachu:


5 komentarzy:

  1. Szanowni Państwo,

    Jesteśmy ciekawi, jak przebiega dalszy etap pracy nad budową domu? Czy chcieliby Państwo podzielić się zdjęciami z budowy domu? Jeśli wyrażą Państwo zgodę wstawimy zdjęcia na naszą stronę internetową.

    Z poważaniem

    MG Projekt

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że nie udało się dokładnie podliczyć ilości materiałów, jakie zostały użyte do montażu dachu, teraz i tak już nic się z tym nie zrobi. Co do koloru to rzeczywiście nieco się różni, tak jak zauważyłeś, jest to bardziej ciemny brąz niż kolor ołówkowy, ale podsumowując nie wygląda to wcale źle.

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba jeden z lepszych etapów budowy. Widać już wtedy taki koniec na horyzoncie. My właśnie teraz kończymy. Chcielibyśmy zamknąć ten etap przed zimą. Myślę, że się uda bo pogoda sprzyja. Cały czas tylko nie podjęliśmy jeszcze decyzji o panelach fotowoltaicznych. Montować, nie montować? Ja mam wątpliwości, mąż chce. Myśleliście o niech?

    OdpowiedzUsuń
  4. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń
  5. Poniekąd jest to pewien sukces i ja również pamiętam jak ten stan osiągnęliśmy na mojej budowie. Jednak najbardziej jestem zadowolony z tego, że firma https://zarzycki-konstrukcje.pl/ wykonała dla nas naprawdę wspaniały projekt.

    OdpowiedzUsuń